Day 7: Welcome Home & Main Street - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Mandy - WaarBenJij.nu Day 7: Welcome Home & Main Street - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Mandy - WaarBenJij.nu

Day 7: Welcome Home & Main Street

Door: Mandy

Blijf op de hoogte en volg Mandy

06 Oktober 2016 | Oeganda, Jinja

Vannacht heb ik voor het eerst lekker geslapen, dat had ik nodig want mijn kop was ten einde.. Baby Fred was ondertussen weer naar Daddy gegaan denk ik want hij was er niet meer toen ik uit mijn bunker kwam. Normaal gesproken was ik niet gaan slapen als er een beest in mijn kamer zat, toch best een overwinning.. Het ontbijt wordt een beetje eentonig maar het is prima te eten en ver boven mijn verwachtingen, ik dacht dat als ik een Afrika zou zijn, alles hier niet te eten was op rijst na. Na het ontbijt zijn we naar het weeshuis gegaan om daar de andere kinderen nog te fotograferen voor hun dossiers en met de baas Mandy te praten over wat mij is op gevallen en hoe het anders kan zodat het voor de kinderen en de lerares beter wordt. Bijvoorbeeld; alle kinderen krijgen tegelijk - dezelfde les, kinderen van verschillende leeftijden, de jongste kinderen kunnen de les niet volgen omdat ze zich nog niet zolang kunnen concentreren, ze kijken dan wat rond en gaan de andere kinderen vervelen waardoor de lerares constant moet waarschuwen. In 1 les krijgen ze zoveel informatie, dat het onmogelijk is om iets op te slaan. Zonde van de les, energie van de lerares en de tijd.. Mijn tip: de jongste kinderen apart les geven met 1 onderwerp en in een kortere tijd. Zo heeft ze alle energie en aandacht voor de kinderen die haar les wel kunnen volgen en ook die kinderen worden niet afgeleid door de jongste kinderen. Dit en nog een aantal tips heb ik vandaag met Mandy en de lerares besproken :) en we gingen meteen aan de slag want ze vond het een goed idee. Samen besproken we het onderwerp van de les en zochten materialen uit, het onderwerp was de kleur rood. Mijn doel was om de kinderen meer contact met elkaar te laten maken door op elkaars hand/armen te verven met de kleur rood. Ik mocht de kleinste les geven zo kon ik aan de Mammies laten zien hoe het ook kan. De kinderen kwamen in een rondje zitten en in het midden stond het materiaal: rode verf, rode blokjes en nog wat klein rood materiaal. Allemaal kregen ze een wit vel en ik introduceerde de activiteit door op mijn arm te verven met de kleur rood. De kinderen waren overduidelijk niet zulke activiteiten gewend, in kleine groepjes en met zoveel materiaal. Ik begeleidde de kinderen met hun handjes de verf in en daarna op het witte vel, na een aantal herhalingen begonnen ze het zelf te doen en hoefde ik alleen te ondersteunen. Ondertussen vertelde ik in het Engels over de kleur rood.. ze waren zo rustig en aandachtig aan het luisteren. Ik bedacht me ineens dat ik in mijn tas nog ballonnen had, ook de kleur rood.. Ik rende naar mijn kluisje en haalde die ballonnen erbij.. De activiteit werd zo voor de kinderen nog aantrekkelijker en hielden de ballon stevig vast in hun handje. Aan de andere kant van het speelplein was de lerares les aan het geven ook over de kleur rood alleen dan met meer spelonderdelen. Na afloop toen de kinderen weer aan het spelen waren kwamen ze de hele tijd hun arm of hand laten zien en zeiden dan; '' Mammie Mammie look...colour red '', tijdens het spelen hoorde ik kinderen zeggen tegen elkaar '' colour red ''.
De lerares kwam ook naar mij toe en bedankte mij meerdere keren voor dit goede idee. Ze gaf aan dat ze meteen verschil merkte. Mijn doel was meer dan bereikt en was echt trots op mezelf. Annemie gaf aan dat ze onder de indruk is van mij, WAUW ! Mandy gaf aan dat ik met de andere dingen die mij waren opgevallen bij de babygroepen ook aan de slag mocht... YEAH ! Hier word ik gelukkig van, de Mammies en de kinderen helpen.
Tijdens de lunch in Main Street, kan ik even op de wifi en zo de reacties lezen op mijn reisverslagen. De reacties ontroeren mij en ik barst in tranen uit... Haha die mensen dachten echt huh ?! Annemie kwam mij meteen knuffelen, dat was zo fijn. Ik was ineens heel verdrietig.. Dat kon natuurlijk weer niet normaal gaan en ik krijg weer een bloedneus, aan beide kanten. Deze duurde gelukkig geen 100 of 300 jaar maar 10 jaar ofzo. Zo dat was er allemaal weer uit en door.. Carlo, Irene en ik zijn na de lunch door Main Street gelopen om wat te winkelen. De mensen hier zijn net zoals in Turkije als je de winkel langs loopt, staan meteen op en verwelkomen je de winkel in.. Zo irritant vind ik dat altijd.. Bij 1 winkel wilde ik het liefst de hele winkel leeg kopen voor de eigenaar, het was een lieve oude man. Hij wilde heel graag zijn zelfgemaakte kaarten laten zien en haalde een hele doos te voorschijn.. trots dat ie daarop was. Mijn hart brak, weet niet waarom maar vond het zielig.. Heb daarom 4 kaarten gekocht, gewoon zomaar haha... Klaar met winkelen en terug lopen naar het weeshuis, waar we nog de overgebleven kinderen moesten fotograferen en ik nog een cadeau moest overhandigen van 1 van de kinderen van mijn werk. Nou ik heb echt mijn ogen uitgekeken hoe blij die kinderen waren met een tekening en een paar versiersels. De kinderen plakte de versiersels en de plakband op hun hoofd en kleren, ze waren er zo blij mee.. Plakband ? Zelfs met een stukje papier.. Mijn knuffels geven alsof ze een miljoen hadden gekregen.. naar de Mammies rennen en alles laten zien... Wauw, dit is iets wat ik nooit meer vergeet. Terug bij het Guest House en in mijn kamer, onderzoek ik alles goed door met mijn Pink Panther tactiek, met mijn spray door de kamer heen. Ik heb dezelfde spray gekocht als Carlo&Irene die hier een maand verblijven en altijd aan 1 spray genoeg hebben.. De mijne is al bijna op... Kan laat wel zien hoe vaak ik de Pink Panther tactiek toe pas ;p. Als ik de badkamer in loop, zie ik dat er een spin in het bad zit... Erop sprayen lukt niet want hij overleeft het gewoon... Dan verdrinken we de spin wel... Het water van de douchekop komt alleen net niet bij de spin, ik moet de spin dus naar het putje toe krijgen.. Iewl.. Maar anders kan ik niet douche, ik pak vol moed een fles water en duw de spin naar het putje... MIJN GEDACHTE: AAAAAAAH DIE POTEN GAAN SNEL OP EN NEER IEWLLLLL REN WEG, RED JEZELF... MIJN ACTIES: Hop, spin de put in en verdrinken maar !! Spin weg en ik kon douche. Ik bewonder familie mier nog even op de muur en ga dan mijn haren wassen. Ik verlies de kamer/badkamer geen moment uit het oog, haren wassen moet dus met ogen open en ik sta nooit te lang met mijn rug ergens naar toe.. Pink Panther tactiek zet zich ook voort in de douche..
Als avondeten eten we spaghetti en die was echt lekker, daarna nog een lekker structureel theetje buiten onder de salamanders.. Nu op mijn kamer en typ ik mijn 7e reisverslag alweer, ik ben op de helft dus mensen in Nederland geniet nog maar even van de rust. Pink Panther tactiek voltooien, bunker slaap klaarmaken, lampjes installeren en chille in mijn bunker.

Morgenochtend ga ik naar de markt om dingen te kopen van het ingezamelde geld wat ik mee heb gebracht.

HET IS BIJNA DINSDAG !!!

Dag allemaal,
Dikke kus Mega Mindy

  • 06 Oktober 2016 - 20:16

    Jennifer:

    Leuke foto's vooral die met de kinderen in een cirkel en jij op je hurken erbij.. mooi om te zien hoe je daar bezig bent.. en echt veel salamanders joh! De hele familie flinstone Fred, Wilma, pebbles de buren barney, Betty en bam bam hahaha.. doe ze maar de groetjes van me! Leuk dat Mandy enthousiast reageerde.. keep up the good work! Dikke zoen denk aan je!

  • 06 Oktober 2016 - 21:25

    Joost:

    Nina is helemaal geen Nina meer

  • 06 Oktober 2016 - 21:41

    Bobbie:

    Hele mooie gave foto's zeg wauw! En super blij voor je dat alles zo volgens plan gaat en zo goed! Echt te zien hoe blij die kinderen zijn dat je er bent en wat je voor ze doet! Nou die rust is ook niet fijn hoor, mis je hier;) maar wat n leuke en gezellig familie salamanders hahaha. Geniet ervan zus xxx

  • 06 Oktober 2016 - 22:42

    Lucy:

    Aaah ben echt blij voor je men dat je weer zoveel waardering krijgt!! Daar doe je het toch voor dat iedereen zo intens gelukkig wordt! En het geeft jou ook weer een mega boost en kun je er weer tegenaan, en kun je weer met nieuwe ideetjes komen!

    RESPECT!!!!



  • 07 Oktober 2016 - 08:17

    Kimmie:

    Men ik ben ontzettend trots op je!!!

  • 07 Oktober 2016 - 08:51

    Judith:

    ik ga niet zeggen I told you so.....maar ik doe het toch :)
    BEN MEGATROTS op jou! en het leukste is, dat ik zeker weet dat je nu al trots bent op je zelf! Wauwie!
    XXX

  • 07 Oktober 2016 - 16:01

    Pa:

    Mooi dochter van me trots
    Op je dikke knuffel.
    Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy

Actief sinds 22 Sept. 2016
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 7122

Voorgaande reizen:

29 September 2016 - 15 Oktober 2016

Welcome Home

Landen bezocht: